حمام نوزاد را مرحله به مرحله بیاموزید

مراحل حمام نوزاد را بیاموزید

شستشو نوزاد برای تمام مادرانی که به تازگی صاحب فرزند کوچکی شده اند دغدغه ی بزرگی است، حمام نوزاد با بدن نحیف و آسیب پذیر قطعا سختی های خاص خودش را دارد؛ در این مقاله از مجله روبان میخواهیم ملزومات و قلق های شستشو نوزاد را به شما بگوییم، همراه ما باشید.

مرحله اول حمام نوزاد

اتاق تعویض لباس و تمام لوازم مورد نیاز را آماده کنید، دمای اتاق باید حدود ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد باشد و همچنین جریان شدید هوا در آن وجود نداشته باشد، شامپو، لیف، روغن، پوشک، لباس، پودر بچه از لوازم ضروری حمام نوزاد می باشند، آن ها را آماده کنید و کنار بگذارید.
بهتر است از وان برای شستشو استفاده کنید وان کار شما را تا حد زیادی ساده خواهد کرد، داخل وان را از آب خنک پر کنید و بعد آرام آرام آب گرم را اضافه کنید تا دمای مطلوبی ایجاد شود‌.

مرحله دوم حمام نوزاد

نوزاد را زیر بغل بگیرید، سرش را بالای وان قرار دهید و گردن و پشت او را با دست نگهدارید.

مرحله سوم حمام نوزاد

سر نوزاد کوچکتان را کمی خیس کنید و بعد چند قطره شامپو بچه به سر او بزنید و آرام آرام ماساژ دهید‌. و آبکشی کنید و با یک حوله ی نرم کودک خشک کنید.

مرحله چهارم حمام نوزاد

حوله ی کودک را باز کنید و او را داخل وان بگذارید و با یک دست قسمت های مختلف بدن او را بشویید‌.بعد از شستشو او را داخل یک حوله ی گرم بپیچید.

مرحله پنجم حمام نوزاد

نوزاد را خشک کنید و کمی پودر بچه به دستتان بریزید و روی نقاط مورد نظر بزنید، توجه کنید نباید پودر بچه را مستقیم به بدن نوزاد بپاشید چرا که ممکن است مقداری از پودر داخل دهان و بینی او شود.
لباس او را بپوشانید و تا چند ساعت در محیط گرم تر نگهدارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *